5. ledna 2021 15:00

7 důvodů, proč si pamatovat rok 2020

Důvodů, proč by minulý rok neměl upadnout v případě motoristů hned tak v zapomnění, je pochopitelně mnohem více, leč pouhé třešničky na pomyslném dortu určitě neurazí.

Nejdražší veterán roku

Titul bere obdivuhodné Bugatti Type 59 Sports z roku 1934, které se vydražilo v londýnské aukci specializované společnosti Gooding and Company se sídlem v kalifornském městě Santa Monica za 12 681 550 USD. Mimochodem, loni firma vydražila veterány v hodnotě 125 milionů dolarů.

Jednomístné vozidlo, které zaznamenalo pódiová umístění v Monaku či Spa, je osazeno motorem o objemu 3,3 litru se dvěma karburátory a má čtyřstupňovou převodovku. Po stažení ze závodů se stal prvním majitelem belgický král Leopold III.

Svůj mezi své

Na počátku srpna představila automobilka Mercedes-Benz na svém webu tvarem krabici připomínající Mercedes G, na jehož vzniku se podílel Virgil Abloh, jinak šéfdesignér pánské módy Louis Vuitton. Stalo se tak u příležitosti 40 let od vzniku kultovního modelu, přičemž Ablohův vůz bude vydražen a získané prostředky půjdou na zatím blíže nespecifikovanou charitu. „Virgil nevnímá značku Mercedes pouze jako výrobce automobilů, je pro něj ztělesněním životního stylu a luxusu, mercedes pro něj představuje víc než auto,“ pravil Gorden Wagener, šéf designu značky s trojcípou hvězdou ve znaku.

Kdo umí, umí!

Server Motor 1 přinesl informaci o tom, jak automobilka Ferrari prodala v roce 2019 rekordních 10 131 vozů. Podle zprávy společnosti Fiat Group World vykázala značka se vzpínajícím se černým koníkem na kapotě na každém prodaném voze neskutečnou marži 23,2 procenta. Každé prodané auto tak přineslo Ferrari zisk 86 369 eur. Pro ilustraci, Mercedes dosáhl stejného zisku po prodeji 67 vozidel. V případě VW se jedná o 56 aut, nejlépe na tom bylo BMV, které se na stejnou marži dostalo prodejem 30 vozidel.

Spojení gigantů

Forza Italia, chtělo by se říci při pohledu na silniční motocykl Diavel 1260 Lamborghini. Při jeho vývoji a realizaci totiž spojili síly italští giganti Lamborghini a Ducati. „Hned na začátku jsme se shodli na základní filozofii vycházející z faktu spojení dvou italských firem zaměřených na produkci rychlých strojů top kvality,“ uvedla u příležitosti představení společného produktu ředitelka Centro Stile Design Ducati Andrea Ferraresi. „Diavel 1260 Lamborghini vychází z designového hlediska ze stejných principů jako Lamborghini Sian FKP 37.“ Motorka je osazena pohonnou jednotkou o objemu 1262 ccm, která dává 175 koní při 9500 otáčkách za minutu.

Koní není nikdy dost

Strategie v podobě nekompromisní sázky na sílu se drží uznávaný úpravce vozidel Manhart Performance, který si během třiceti let své existence vydobyl v silně konkurenčním prostředí nezpochybnitelné postavení. Důkazem toho je i loňské BMW M8. Přestože má základní verze už tak úctyhodných 625 koní, dvojice turbodmychadel navýšila přeplňovaný 4,4litrový osmiválec o dalších 198 HP na výsledných 823 koní. Světlo světa tak spatřilo nejvýkonnější BMW, které zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,6 sekundy. Pro porovnání – Bugatti Chiron je o pouhých 0,2 sekundy rychlejší, BMW MH8 Manhart však pojme do svých útrob čtyři osoby.

Virtuální adrenalin

Automobilka spojená s Jamesem Bondem loni „zlomila“ k účasti ve svém týmu F1 čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela. Kromě toho uvedla na trh svůj první simulátor AMR-CO1, na jehož vývoji se podílela společnost Curry Racing Simulators. Zatímco samonosná karoserie je z uhlíkového vlákna, sedačky jsou polohovatelné stejně jako u hybridního supersportu Valkyrie s výkonem 1160 HP. „Šli jsme do toho s cílem vytvořit simulátor, jehož prostřednictvím se jezdci dostane pomocí virtuální reality stejné porce adrenalinu, jako je tomu v případě reálného závodění. Věřím, že se nám to povedlo,“ pravil tovární jezdec Aston Martin a ředitel Curry Simulators, Darren Turner, jinak rovněž trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans.

Dům na osmi kolech

Obytný barák se může vždycky hodit. V případě SLRV Comander se jedná o „obytňák“ o délce kolem 13 metrů, výška dva metry. Má dvě patra a deset postelí. Pohon 8 x 8, díky kterému se obr vypořádá s terénem, funguje díky motoru o síle 480 koní. Plnohodnotný život umožňuje kuchyně vybavená elektrickým indukčním sporákem, dřezem a ledničkou o objemu 475 litrů. Jídelna slouží rovněž jako společenská místnost. Obývák je vybaven stolem a luxusní koženou soupravou. Nechybí koupelna včetně sprchového boxu a toalety, dřevěné podlahy, 48voltový solární systém plus dieselový generátor Cummins. K tomu nutno přičíst velkou smart TV, šest výsuvných monitorů a připojení k wi-fi, pračku, gril, naviják, střešní kola a několik nádrží na vodu.