V podstatě jsme normální: Na co si musel dát pozor sexsymbol jménem Dagmar Patrasová?

V podstatě jsme normální. To si tenkrát říkala většina rodin! Jak však život v Československu 80. let vypadal? To zjistíte ve známé komedii.
Osazenstvo komedie V podstatě jsme normální.
Osazenstvo komedie V podstatě jsme normální.
Filmové studio Barrandov

reklama

V sobotu od 16.50 uvidíte na Primě další sondu do naší normalizační společnosti. Dva roky po komedii Pátek není svátek totiž režisér Otakar Fuka natočil pokračování, ve kterém se členové rodiny Novákových pokoušejí o vzestup na pomyslném společenském žebříčku. A nezbývá jim, než si říkat – V podstatě jsme normální.

Na poslední chvíli došlo k přeobsazení několika klíčových rolí. Na roli sexy sekretářky Ilony se původně počítalo s Dagmar Veškrnovou (dnes samozřejmě Havlovou), ale když se do kin dostal snímek Vrchní, prchni!, kde se v erotických představách Josefa Abrháma zjevila Dagmar Patrasová, režisér se rozhodl angažovat ji.

Nároky a připomínky

Herečka se přes noc stala sexy symbolem a středobodem zájmu, se kterým se musela vypořádat. Obdiv davů jí byl příjemný, na druhou stranu to byl pro ni závazek. Na svůj vzhled na veřejnosti si musela dávat pozor. Pořád musela být krásná. „Svým způsobem to byla zátěž, ale ten mladý organismus se s pozorností vyrovnával daleko lépe, než jak se s tím vyrovnávám dnes,“ uvedla Patrasová. „Na to natáčení vzpomínám ráda, odehrávalo se v příjemné atmosféře, hráli tam báječní kolegové,“ dodala.

Petr Kostka a Petr Nárožný v komedii V podstatě jsme normální.
Autor: Filmové studio Barrandov Petr Kostka a Petr Nárožný v komedii V podstatě jsme normální.

Hlavu rodiny opět ztvárnil Petr Kostka, který svými častými připomínkami obohatil děj filmu. „Často se mě ptal, proč má udělat zrovna tohle, proč tamto. Ale tím on byl známý a tázal se tak každého režiséra. Byl to jeho způsob práce, který jsem respektoval. Věděl jsem, že stejně jako mně i jemu záleží na tom, aby výsledek byl co nejlepší. Jeho nápady byly podnětné a mnohokrát jsem mu musel dát za pravdu,“ prozradil režisér Fuka.

Začátek i konec kariéry

Filmování bylo zážitkem i pro nejmladší aktérku, tehdy dvanáctiletou Magdalénu Bičíkovou, která ztvárnila Jarku, dcerku Novákových. „Moc mě bavilo natáčení v barrandovských ateliérech. Mohla jsem tam prolézat všechny rekvizitárny, maskérny, lézt do dekorací nebo se natáhnout na filmovou postel. Prozkoumala jsem jim tam i všechny šuplíky,“ zavzpomínala s úsměvem. Hrát nejzlobivějšího caparta z rodiny ji nečinilo sebemenší problém.

„Hrát hrozné dítě bylo mnohem lepší než se jako dívka z chaloupky koukat z okna a čekat na prince. Celé to natáčení bylo velice uvolněné a zažili jsme při něm spoustu legrace. Moji starší sestru hrála Magda Reifová, která mě brala s sebou do bufetu. Kupovala mi tam paštiku, která mi vůbec nechutnala, ale Magdě bylo patnáct, zpívala po večerech s kapelou a já pochopitelně velmi stála o to, aby mě do toho bufetu brala s sebou,“ dodala Magdalena Bičíková, která se herectví přestala věnovat krátce po natáčení. Dnes se živí jako PR manažerka a organizuje kurzy ohledně komunikace s médii – filmovému světu tedy tak úplně neutekla.

Komedii V podstatě jsme normální uvidíte v sobotu od 16.50 na Primě.

reklama

reklama