Co je doma, to se počítá, pánové... Jak nešťastný Luděk Sobota trápil režiséra?

Normalizační komedie se opět vrací do vřavy znesvářených rodin a pomocí humoru se snaží budovat dojem, že u nás přece jen nebylo až tak špatně.
Komedie Co je doma, to se počítá, pánové...
Komedie Co je doma, to se počítá, pánové...
Filmové studio Barrandov

reklama

Ve čtvrtek od 20.00 na Prima MAX si připomeneme jednu tuzemskou klasiku. Zatímco v prvním dílu Zítra to roztočíme, drahoušku..! režisér Petr Schulhoff ještě dovolil Luďku Sobotovi improvizovat, tentokrát od něj vyžadoval, aby se striktně držel scénáře. A to vyhlášený komik, který byl na vrcholu slávy a šel z role do role, těžce nesl.

Chybějící svoboda

„Ke hraní jsem odjakživa potřeboval svobodu, takže mi to dost vadilo. Věděl jsem, že když mi režisér nechá volnou ruku, můžu roli ještě více oživit. Nevím, proč najednou změnil názor,“ zavzpomínal Sobota.

Co je doma, to se počítá, pánové... - upoutávka
Co je doma, to se počítá, pánové... - upoutávka

Když nemohl hrát podle svého, v některých scénách ho to navíc rozhodilo. „Pamatuji si, že jsem měl něco oznámit do telefonního sluchátka, banální věc. Ale on mi přesně nadiktoval, jak to mám udělat. Do jaké ruky ho vzít, pak si ho přendat do druhé, říct repliku a podívat se za odcházející Ivou Janžurovou. Jenže, když jsme to točili, ona tam nebyla, svůj part natočila už den předtím. A říkat něco jen tak do prázdna, to mě vyvedlo z míry. Pletl jsem si ruce a zmatkoval,“ vylíčil herec.

Klid v dešti

Když se scénu nedařilo natočit ani na popáté, režisér Schulhoff za ním přišel a řekl mu: „Luděčku, ten telefon jste zvedl špatnou rukou.“ To už ale Sobota nevydržel a vykřikl: „Do prd..., snad ještě umím telefonovat!“ A začala mela.

„Už jenom tím, že mě oslovoval Luděčku mě doháněl k šílenství. Prostě mi ruply nervy. On zůstal stát, jenom koukal... Pak polkl, poslal celý štáb pryč a mě vytáhl z ateliéru požárním východem ven, kde zrovna pršelo a zabouchl za mnou dveře. Po pěti minutách, kdy už jsem byl celý promáčený, pro mě přišel a zeptal se mě: ‚Už jste se uklidnil, Luděčku?‘ Já kývl hlavou, že ano a mohli jsme točit dál. Vzal jsem sluchátko, zavolal, podíval se na Janžurovou, která tam nebyla a on řekl: ‚Výborně, bereme!‘ Ještě mě před všemi pochválil,“ prozradil herec.

Vzpomínky na legendu

Trápení si během natáčení užil i František Peterka, který se jakožto neherec cítil ve skvělé společnosti těch největších Mistrů jako outsider. „Hodně mi pomohl pan Jiří Sovák, který nahradil Miloše Kopeckého. Říkával mi: ‚Franto, představ si, že jsi doktor a ta role je pacient. A tobě jde přece o pacienta, ego jde stranou. Chceš ho co nejlépe vyléčit, ne?‘ Tím mi otevřel oči. Já se nikdy s nikým z herců moc nebavil a spíše se držel stranou. S ním jsme si ale hodně povídali. Byl to fajn chlap,“ zavzpomínal na sklonku svého života Peterka.

Komedii Co je doma, to se počítá, pánové... uvidíte ve čtvrtek od 20.00 na Prima MAX.

reklama

reklama